راهنمای شرکت در آزمون مهارت

راهنمای شرکت در آزمون مهارت
راهنمای شرکت در آزمون مهارت

۱) اطلاع از دامنه های مختلف آزمون مهارت

MELABTEC به طور مداوم دامنه های مختلف آزمون مهارت (آزمون مهارت چیست؟) را که قصد دارد برگزار نماید بر روی این وب سایت قرار می دهد. لذا اولین گام برای شرکت در آزمون مشاهده اطلاعات هر دامنه از آزمون است. شرکت کنندگان محترم می توانند با رجوع به قسمت زمینه های برگزاری آزمون مهارت اطلاعات لازم را در این خصوص بدست آورند.

۲) ایجاد حساب کاربری

پس از کسب اطلاعات لازم، هر شرکت کننده می بایست با استفاده از دکمه ورود/عضویت وارد صفحه ثبت نام شده و یک حساب کاربری مختص خود ایجاد نماید. پس از ایجاد حساب کاربری ، دسترسی شرکت کننده به محتویات وب سایت همچنان مسدود است.

۳) تایید دسترسی کاربر جهت استفاده از خدمات آزمون مهارت

واحد IT مرکز پس از اطمینان از اصالت اطلاعات درج شده در صفحه اختصاصی کاربر متقاضی ، دسترسی شرکت کننده را تأیید می نماید.

۴) پیش ثبت نام در آزمون مهارت

کاربر در این مرحله می تواند تقویم زمانی کلیه آزمون های مهارت مرتبط با حوزه فعالیت خود را که در حال برگزاری بوده و یا در آینده مطابق تقویم برگزاری هر دامنه ، اجرا خواهند شد را مشاهده نموده و همچنین از هزینه هر یک از دامنه های مورد نظر خود مطلع شود. در این مرحله کاربر به راحتی پس از ورود به حساب کاربری خود و با رجوع به قسمت ثبت نام می تواند نسبت به ثبت نام هر یک از آزمون های مهارت اقدام نماید. لازم به ذکر است که در این مرحله چنانچه کاربر پس از انتخاب آزمون مهارت دکمه ثبت نهایی را بزند دیگر قادر به تغییر و ویرایش آزمون مهارت ثبت نام شده نیست و تنها با ارسال درخواست از طریق همین سامانه به مدیرفنی دپارتمان مربوط و با تأیید دپارتمان، امکان ویرایش آزمون مهارت ثبت نام شده مجددا فعال خواهد شد. لذا مقتضی است در انتخاب آزمون های مهارت حداکثر دقت انجام شود.

لازم به ذکر است در این مرحله از ثبت نام آزمون مهارت وجهی از شرکت کننده دریافت نخواهد شد.

6) پیش فاکتور آزمون مهارت

پس از پیش ثبت نام در آزمون مهارت ، با گذشت مدت کوتاهی پیش فاکتور آزمون های مهارت ثبت نام شده از طریق همین سامانه در صفحه کاربری هر شرکت کننده قرار می گیرد که کاربر می تواند نسب به چاپ آن جهت انجام امور مالی مربوط اقدام نماید.

6) واریز وجه و ثبت نام قطعی در آزمون مهارت

شرکت کننده می بایست مطابق تقویم برگزاری آزمون مهارت، تا تاریخ مورد نظر وجه هزینه های آزمون های مهارت ثبت نامی را به حساب مرکز واریز نماید. لذا تنها در اینصورت است که ثبت نام کاربر قطعی تلقی شده و نمونه ها و اقلام آزمون مهارت از سوی مرکز ارسال خواهند شد.

7) بارگذاری فیش واریزی

هر شرکت کننده باید تصویرفیش واریزی وجه مورد نظر را با رجوع به قسمت ثبت پرداخت ها در حاسب کاربری، بر روی وب سایت بارگذاری نماید. لذا در غیر اینصورت ممکن است وجه واریز شده به نام شرکت کننده ثبت نشده و نمونه های آزمون مهارت ارسال نگردد.

8)هزینه های شرکت در آزمون مهارت      

  - این هزینه ها شامل :         

       • نمونه های آزمون مهارت (اقلام آزمون مهارت)

       • هزینه ارسال نمونه ها یا اقلام آزمون مهارت (به صورت PT Box)         

       • گزارش نهایی آزمون مهارت (که به صورت الکترونیکی توسط MELABTEC انتشار خواهد یافت) در صورت نیاز به نسخ کاغذی با پرداخت هزینه مجزا این امکان فراهم خواهد بود.

9) ارسال نمونه های آزمون آزمون مهارت

   پس از واریز وجه از سوی شرکت کنندگان، MELABTEC نمونه های آزمون های مهارت درخواستی را در قالب بسته بندی ویژه ای به نام PT BOX برای شرکت کنندگان ارسال خواهد نمود. نمونه ها (اقلام آزمون مهارت) از طریق پست ارسال خواهند شد. بعضا در مورد آزمون های مهارتی که نمونه های آنها از این طریق قابل ارسال نباشد، اطلاع رسانی لازم در صفحه اختصاصی آن دامنه از آزمون مهارت انجام شده و در زمان ارسال نمونه ها نیز هماهنگی های لازم با شرکت کننده به عمل خواهد آمد.

10) پیوست اجرایی آزمون مهارت

در تعدادی از زمینه های آزمون مهارت همانند آزمون های مهارت مواد غذایی ، MELABTEC پیوست های اجرایی را آماده و قبل از برگزاری آزمون در اختیار شرکت کنندگان قرار می دهد. هدف از این پیوست ها ایجاد هماهنگی در تاریخ ، زمان و نحوه انجام آزمون مهارت در بین آزمایشگاه ها است. این پیوست ها در خصوص آزمون های مهارتی است که پارامتر زمان بر روی آن اثر گذار خواهد بود از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. لذا شرکت کنندگان موظف اند این مدارک را به دقت مطالعه نمایند.

11) دستورالعمل انجام آزمون مهارت

دستورالعمل های انجام آزمون مهارت اسنادی هستند که MELABTEC جهت هماهنگی در نحوه انجام آزمون مهارت و ارائه نتایج توسط شرکت کنندگان در کنار استانداردهای ملی یا بین المللی انجام آزمون مهارت ، منتشر کرده و در اختیار آزمایشگاه ها قرار می دهد وظیفه این دستورالعمل ها هماهنگی نحوه انجام آزمون مهارت بین تمام شرکت کنندگان است.

12) ورود به صفحه PT page

PT Page صفحه ای است که در واقع پل ارتباط شرکت کننده با MELABTEC می باشد. در این صفحه شرکت کننده می تواند دستورالعمل های انجام آزمون مهارت و فرم خام ارائه نتایج را دریافت نماید و مجددا از طریق همین صفحه پس از انجام آزمون و تکمیل نمودن فرم مورد نظر نسبت به بارگذاری نتایج اقدام نماید. ضمنا در این صفحه سیستم پیام رسانی تعبیه شده که هر شرکت کننده می تواند در خصوص هر دامنه ثبت نامی با دپارتمان مربوط در مرکز در ارتباط باشد و هرگونه پرسش یا مشکل احتمالی را با مسئولین مربوط در مرکز مطرح نماید.

13) انجام آزمون و ارسال نتایج از سوی شرکت کننده

  شرکت کننده باید مطابق تقویم زمانی و پیوست های اجرایی آزمون را انجام و نتایج را پس از ثبت در فرم نتایج از طریق صفحه PT Page برای MELABTEC ارسال نماید.

14) گزارش نهایی آزمون مهارت

MELABTEC پس از آنکه کل نتایج یک آزمون مهارت را از سوی شرکت کنندگان دریافت نمود، اقدام به بررسی و تحلیل آماری نتایج نموده و در نهایت گزارش الکترونیکی را به عنوان گزارش نهایی آن دامنه از آزمون مهارت منتشر نموده و بر روی این سامانه بارگذاری می نماید. شرکت کنندگان می توانند پس از انتشار گزارش با به ورود به صفحه PT page مربوطه ، گزارش مورد نظر خود را دریافت نمایند.

لازم به ذکر است تهیه ی هر گونه نسخه ی کاغذی از این گزارش ها توسط هر فرد حقیقی یا حقوقی به جز MELABTEC فاقد اعتبار خواهد بود و مرکز در صورت استعلام این گزارش ها را نامعتبر اعلام خواهد نمود. لذا در صورت نیاز به تهیه نسخه کاغذی درخواست خود را برای MELABTEC ارسال نموده و با پرداخت هزینه ای اندک این گزارش را دریافت نمایید. گزارش های کاغذی که از سوی MELABTEC انتشار می یابند علاوه بر کیفیت در چاپ، دارای مواردی جهت صحه گذاری و تأیید اصالت آن خواهند بود و قابل استعلام از سوی هر مرجعی می باشند.

15) هشدارها

الف- هرگونه تحریف در گزارش های نهایی آزمون مهارت اعم از نسخ الکترونیکی و یا کاغذی خلاف قانون بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت.

ب- در صورت اطلاع MELABTEC به عنوان مجری برگزاری آزمون مهارت از هرگونه تبانی در ثبت نتایج آزمون های مهارت و برنامه های ارزیابی کیفیت خارجی ، حق حذف شرکت کننده(کنندگان) از آزمون یا برنامه مورد نظر برای MELABTEC محفوظ بوده و نسبت به آن اقدام خواهد شد و مراتب به اطلاع مراجع ذی صلاح خواهد رسید.

ج- با توجه به ثبت مشخاصت اقتصادی (شناسه ملی ، کد اقتصادی و غیره) در هنگام ثبت نام در آزمون مهارت از سوی شرکت کننده در سامانه مرکز فنون آزمایشگاهی، هرگونه مسئولیت عدم درج صحیح اطلاعات اقتصادی در قسمت خریدار در فاکتور فروش بر عهده خریدار (آزمایشگاه شرکت کننده) بوده و لذا در این خصوص باید حداکثر دقت صورت پذیرد.

د- با توجه به ثبت فاکتورهای فروش در صورت معاملات فصلی موضوع ماده 169 ق.م.م در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور و سامانه مودیان مالیاتی، بدیهی است که پس از ثبت فاکتور در سامانه مذکور فاکتور مورد نظر قطعی تلقی شده و هیچگونه درخواستی مبنی بر تغییر، ابطال یا صدور فاکتور جدید میسر نخواهد بود.

هـ- با توجه به تحویل کلیه ی نمونه ها و اقلام آزمون مهارت و برنامه های ارزیابی کیفیت خارجی از طریق اپراتورهای پستی به آزمایشگاه های شرکت کننده، لازم است تا شرکت کنندگان با توجه به کدهای رهگیری که از طریق راه های ارتباطی (سیستم های پیامکی و شبکه های اجتماعی) از سوی واحد فروش و یا روابط عمومی مرکز برای ایشان ارسال می شود حداکثر تا 72 ساعت پس از دریافت پیام نسبت به تحویل گرفتن نمونه ها/ اقلام آزمون یا برنامه مورد نظر اقدام نمایند. بنابراین چنانچه تماسی از سوی شرکت کننده با مرکز فنون آزمایشگاهی خارومیانه گرفته نشود استنباط بر تحویل به موقع و کاملا صحیح نمونه ها/اقلام آزمون و یا برنامه مورد نظر است. لذا پس از طی شدن این زمان هیچگونه درخواستی مبنی بر عدم دریافت نمونه ها/ اقلام ، تخریب نمونه ها/ اقلام در حین ارسال، نبودن نمونه ها/ اقلام سفارش داده شده در بسته تحویلی و غیره پذیرفته نخواهد بود و ارسال مجدد هر گونه نمونه/ اقلام همراه با پرداخت هزینه مجدد خواهد بود.